Tapasztalatok a budapesti taxialkalmazásokkal, taxitársaságokkal kapcsolatban

Taxi alkalmazások Budapesten és környékén

Taxi alkalmazások Budapesten és környékén

Taxim

2019. január 06. - taxiapp

Egyszer, még 2004-ben a Pannon GSM-nek (amit azóta megvett a Telenor) volt egy akkoriban forradalminak számító technikai újítása, amit úgy hívtak, hogy TaxiM. Ennek annyi volt a lényege, hogy ha felhívod a TaxiM telefonszámát (1757), akkor a GSM hálózat alapján meghatározzák a helyzetedet (ez persze közel sem olyan pontos, mint a GPS alapú helymeghatározás, de hát 2004-ben ki gondolta volna, hogy valaha mindenkinek a telefonjában lesz GPS készülék is), valamint az összes, a szolgáltatásban résztvevő taxis helyzetét is folyamatosan meghatározzák, és automatikusan a hozzád legközelebbi szabad taxis telefonjára irányítják a hívást. Persze az, hogy légvonalban melyik taxi van legközelebb, az közel sem biztos, hogy megegyezik azzal, hogy melyik taxi tud a leghamarabb odaérni hozzád de az akkori technika ezt tette lehetővé.

Most viszont nem arról a TaxiM-ról van szó, hanem egy, a közelmúltban indult szolgáltatóról. Miután elkezdődött a konszolidáció a budapesti taxispiacon és sorra csökkent a minősített budapesti taxitársaságok száma, nemrég megjelent egy új szolgáltató, a Taxim. Első ránézésre nekem eléggé Taxify utánzatnak tűnik, azzal a különbséggel, hogy ez egy magyar magánszemély tulajdonában van.

Gyorsan le is töltöttem az alkalmazást, de ahogy az egy induló új szolgáltatótól várható volt, egyelőre elkeserítően kevés taxis érhető el benne, 2-4 szokott lenni a Belvárosban, de se Békásmegyeren se a reptéren nem láttam még egyetlen elérhető autót sem. Miután belenéztem az ÁSZF-be, hamar megállapítottam, hogy a Taxim valószínűleg nem az én taxim lesz. Ugyanis az Általános Szerződési Feltételekben az alábbi mondatot találtam: "A Budapest közigazgatási területén megkezdett, de a közigazgatási határon kívülre irányuló személytaxi-szolgáltatás teljesítése esetén a Budapest közigazgatási határáig teljesítendő visszaútra a Szolgáltató a fenti viteldíjat alkalmazhatja." Tudomásom szerint Budapest területén megkezdett szolgáltatás esetén a többi budapesti szolgáltató  (a Max Taxi, valamint Hungaroring úti cél esetén a City Taxi kivételével) nem alkalmaz visszaútra vonatkozó viteldíjat. Békásmegyer HÉV-állomástól hazáig 3550-3650 Ft szokott lenni a viteldíj, a Taxim alkalmazás 3840-4930 Ft-os viteldíjat becsül, de ha Budapest határától duplán számolnánk a kilométerdíjat, akkor legalább 6000 Ft lenne. Ha a Taxim ezt valóban alkalmazza, akkor biztos, hogy nem ez lesz az én taxim. A másik kérdés, ami felmerül, és az ÁSZF egyáltalán nem tér ki rá, hogy hogyan kell számítani a viteldíjat Budapest területén kívül megkezdett utazás esetén. A többi szolgáltató általában ilyen esetben, ha Budapestre, vagy Budapesten keresztül elérhető úti célra (pl. Szentendréről Budaörsre) irányul az utazás, akkor szintén nem alkalmaz semmilyen többletdíjat, míg a Taxify-nál (bár a szabályzat alapján megtehetnék), még akkor sem szoktak semmilyen többletköltséget alkalmazni, ha Szentendrén belüli utazáshoz rendelek autót (többnyire eleve akkor szokott elérhető autót mutatni az alkalmazás, ha eleve Szentendrén vagy a közelében van). A Taxim ügyfélszolgálatától is kérdeztem, hogy a Taximnál ilyen esetben mi a helyzet, de 2 hét alatt sem kaptam választ. Viteldíjat kalkulálni tud az alkalmazás, felár nélkül.

A másik kérdéses pont, az előrendelés. A Privátbankár online újságban olvastam, hogy "A felhasználóbarát app a fizetési opciók és az előrendelés tekintetében is rugalmasabb lett, mint az ismert elődök". Ennek ellenére én a Taxim alkalmazásban egyáltalán nem látok előrendelési lehetőséget. Csak én nem találom, vagy tényleg nincs előrendelési lehetőség? Erre sem kaptam választ a Taximtól, úgyhogy azt hiszem egyértelműen kijelenthetem, hogy ez nem az én taxim.

Update (2019.02.17): Időközben a Privátkopó is írt egy kicsit a Taxim tulajdonosának múltjáról. Annyit és is megtudtam a cégkivonat alapján, és én is kicsit furcsállottam, hogy egy 24 éves budakalászi magánszemély az egyetlen tulajdonos, 103 millió Ft jegyzett tőkével, azonban, mint kiderült, vannak más furcsaságok is körülötte.

A bejegyzés trackback címe:

https://taxiapp.blog.hu/api/trackback/id/tr2714541914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása