Tapasztalatok a budapesti taxialkalmazásokkal, taxitársaságokkal kapcsolatban

Taxi alkalmazások Budapesten és környékén

Taxi alkalmazások Budapesten és környékén

Fixshuttle.com

2016. november 01. - taxiapp

Miután tavaly decemberben egy holland ismerősömnek már rendeltem a fixshuttle.com oldalon transzfert, múlt vasárnap én is kipróbáltam. Ez annyiban más, mint a taxi, hogy itt kizárólag előrendelésre van lehetőség (min. 24 órával előre), viszont előre rögzített az ár is. Alapvetően reptéri transzferekkel foglalkoznak, de lehetőség van Budapest bármely pontjáról az ország bármely településére, vagy az ország bármely településéről Budapest bármely pontjára is transzfert rendelni, sőt Budapesten belül is lehet rendelni bárhonnan bárhova fix 5900 forintos áron. Ráadásul ez az ár érvényes akár 8 fő esetén is. Nagyobb társaság esetén verhetetlen az ár, de akár egy főre is olcsóbb, mint a taxi. Szentendrére 8900 Ft-ért visznek a reptérről, ami a második legalacsonyabb ár, amit találtam, ennél csak a Ferihegy Express ára alacsonyabb (7500 Ft), de arról már a Homár blogon jelent meg cikk, úgyhogy inkább nem próbálom ki. Na meg a számviteli beszámolója sem túl biztató az üzemeltető Ferihegyexpress-bérautó Kft-nek, 500 ezer forintos jegyzett tőke mellett a saját tőkéje mindössze 415 eFt, a tavalyi évet 85 eFt-os mínusszal zárta, mindössze 12 eFt bevétel mellett. Ehhez képest a fixshuttle.com üzemeltetője, a VIP TAX1 Kft. végre egy évről évre nyereségesen üzemelő vállalkozás, bár az látszik, hogy kínosan ügyelnek rá, hogy a 6 millió Ft-os ÁFA alanyi mentességi határt ne lépjék túl, tavaly 5763 eFt, tavaly előtt 5987 eFt volt az árbevételük papíron.

Na, mindenesetre múlt vasárnapra rendeltem tőlük egy fuvart. Miután leszállt a gépem, és kiértem a terminál kijáratához, hívtam a megadott számot, ott megadták, hogy egy sárga Volkswagen Passat érkezik értem 5 perc múlva. Meg is érkezett, a furcsa az volt, hogy nem csak az autó, a rendszáma is sárga volt, ECZ kezdetű, ami szintén arra utal, hogy taxiról van szó, méghozzá viszonylag újról (a taxik rendszáma kezdődik E betűvel, a legújabbaké EDA-val), sőt beülve az autóba, kint volt a Minősített budapesti taxi tábla, a hivatalos 450/280/70-es tarifával, de taxiórát nem láttam, és az autó tetején szabadjelző sem volt. Mindenesetre hazavitt, M0-son mentünk, úgyhogy kb. 40 perc alatt hazaértünk, bár természetesen Szentendrén nekem kellett navigálni, nem használt GPS-t. A végén hitelkártyával fizettem (ahogy azt előre jeleztem is rendeléskor), és akkor megint csak kicsit megdöbbentem, hogy a kártyás fizetés bizonylatát pedig a 6x6 Taxi Kft. nevében kaptam. Most akkor mi van? Mégsem a VIP TAX1 Kft. végzi a szolgáltatást? A 6x6 Taxi nem csak taxi szolgáltatással foglalkozik, hanem a fixshuttle neve alatt rendelt utasokat is elviszi, a hivatalos taxitarifánál olcsóbban? 

Mindenesetre a szolgáltatást teljesítették, aki olcsón akar a reptérről vidékre, vagy vidékről a reptérre utazni, annak nyugodtan ajánlom, feltéve, hogy ilyen apróságokkal nem foglalkozik, hogy akkor ki is a szolgáltatást nyújtó, taxi vagy nem taxi és hasonlók.

Update (2018.03.24): Azóta még 2 rendelésem volt a fixshuttle-nél. Az egyiknél a kártyás fizetés technikai okok miatt nem működött, de elvitt egy ATM-hez, és felajánlotta, hogy a kp. felvét költségét levonja a fuvardíjból. Mivel havi kétszer ingyen veszek fel kp-t, erre nem tartottam igényt. A legutóbbi rendelésemnél pedig a Tele 5 Taxi nevében történt a kártyás tranzakció. Hogy mik vannak? Mindenesetre mindig időben, kényelmesen kiértem a reptérre.

A bejegyzés trackback címe:

https://taxiapp.blog.hu/api/trackback/id/tr9711922733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2018.06.20. 10:42:06

Engem a számlázás része nem izgat, mindig kaptam persze. De elmondhatom a legkorrektebb taxiscég akivel találkoztam és nem egyszer rendeltem már...
Részletekbe nem megyek bele, de flexibilitás a maximumon, ezért nem hiszem ilyen transportban valaki überelni tudná őket.
süti beállítások módosítása