Tapasztalatok a budapesti taxialkalmazásokkal, taxitársaságokkal kapcsolatban

Taxi alkalmazások Budapesten és környékén

Taxi alkalmazások Budapesten és környékén

Uberrel a pokol kapujától a világ végére

2018. augusztus 12. - taxiapp

Múlt héten Lisszabonban és környékén jártam, úgyhogy most beszámolok az ottani tapasztalataimról is taxialkalmazások terén.

Lisszabonban a nálunk is ismert Uber és Taxify mellett a Mytaxi és a Cabify is működik. Hosszabb utakra az utóbbiak még olcsóbbak is, de most lusta voltam ahhoz, hogy újabb alkalmazásokat telepítsek azért, hogy egy alkalommal kipróbáljam, mikor így is van 2 alkalmazásom, amivel tudok autót rendelni Lisszabonban. Sőt Lisszabonban a UberEats is működik, amivel ételt lehet rendelni, de ezt sem telepítettem egyszeri kipróbálás kedvéért, viszont egy ehhez hasonló alkalmazás, a Wolt épp most indult el Budapesten, ha ebben az IMEE01 promóciós kódot megadod, az első házhoz szállításos rendelésedből 1500 Ft kedvezményt kapsz.

Az Uber Lisszabonban a hagyomános UberX mellett UberBlack és UberGreen név alatt futó szolgáltatásokat nyújt, előbbi a prémium kategóriás autókkal történő fuvarozást jelenti, míg utóbbi az elektromos autókkal történőt, melynek az ára megegyezik a hagyományos UberX árával. Ennek megfelelően a reptérre történő megérkezésemet követően egy UberGreen-t rendeltem, és egy Nissan Leaf jött értem.

Éjszaka, az esti programom végén szintén UberGreen-t rendeltem a hazautamhoz, ekkor egy Renault Zoe jött értem (ilyen autót még úgysem próbáltam korábban). Ekkor viszont életemben először tapasztaltam azt, amit eddig csak hallomásból taxishiénákról halottam, hogy sokkal hosszabb útvonalon vitt, mint kellett volna. Ment ugyan a navigáció a telefonján, de egyszerűen nem követte, ahol ki kellett volna menni a körforgalomból, nem ment ki, máshol ment ki, a navigáció megmutatta, hol tudna visszafordulni, de nem fordult vissza, ment tovább egyenesen kilométereken keresztül, gyalog már valószínűleg hamarabb hazaértem volna, így viszont a 2-3 EUR-ra becsült fuvardíjból lett 3,78 EUR. Úgyhogy ezt az alkalmazásban néhány kattintással megreklamáltam, és pár órán belül válaszoltak is, módosították a fuvardíjamat 2,5 euróra. Na, ez az egyik legnagyobb előnye az Ubernek a taxikkal szemben. Ha egy taxis visz hosszabb útvonalon a kelleténél, esélyem sincs pénzt visszakapni.

Egyik éjszaka Belémben volt éjszakai programom, ami ugyan Lisszabon része, de nem a belváros, itt már kevesebb az elérhető autó. Először UberGreen-t próbáltam rendelni, de nem volt sofőr, aki elfogadta volna a rendelést. Utána próbálkoztam Taxify-jal, ott el is fogadta a rendelést egy sofőr, el is indult felém, majd egyszer csak visszaugrott a kezdőképernyőre a Taxify alkalmazás, és eltűnt a rendelésem. Úgyhogy végül UberX-et rendeltem. Kicsit megijedtem, mikor kimentünk az autópályára, és ott láttam kiírva, hogy Marquês de Pombal, egy pillanatra azt hittem, hogy van egy ugyanolyan nevű település is, és azt adtam meg célállomásnak, de aztán ránéztem a saját telefonomon a térképre, és láttam, hogy nem, tényleg a Lisszabon központjában lévő Marquês de Pombal felé vezet az autópálya. A föld alatt!

A hazajövetel előtti utolsó napon célba vettem a pokol kapuját és a világ végét. A pokol kapuja (Boca do Inferno) Cascais-ban található. Odáig a "HÉV"-vel mentem ki, ugyanúgy 40 perc a menetidő, mint Szentendrére, viszont ott van légkondicionálás a HÉV-en, amire szükség is volt, mivel 43°C volt a kinti hőmérséklet. Cascais-ban (mivel ott is elérhető az Uber, és van is sok sofőr), Uberrel mentem ki a pokol kapujához. Az egyetlen problémám az volt, hogy hova rendeljek, ahol meg is lehet állni. Nyilván buszmegállóba, taxiállomásra, megállni tilos táblához nem rendelhetem, ahol viszont meg lehet állni, ott már állt autó, úgyhogy jó darabig sétáltam, mire találtam egy kereszteződést, ahol elfér egy autó, és még nem állt ott senki. Úgyhogy végül onnan mentem ki Uberrel a pokol kapujához. Valószínűleg nem én voltam ott az egyetlen, aki Uberezett, mikor odaértem, a kettővel előttem levő autóba épp beszállt valaki, gondolom, szintén Uber volt. Pár perc körbenézés után már rendeltem is a következő Ubert, amivel a világ végére, azaz Európa legnyugatibb pontjára, a Cabo da Roca-hoz mentem. Itt is csak úgy nyüzsögtek az Uberesek, kb. 6 Uber volt kint a világ végén. Nem csoda, hiszen szombat este, épp a naplementekor legalább 200 turista volt kint. Ennek ellenére, meglepő módon az étterem zárva volt. A turista információ szintén. Sehol egy WC sem volt nyitva szombat este naplementekor, amikor a legtöbb turista van kint. Kár, hogy az Uberrel ellentétben a WC kínálat nem tud olyan rugalmasan alkalmazkodni a kereslethez. A pokol kapujánál ugyan volt kint 2 WC, de mindkettő üzemen kívül volt, a világ végén pedig az étteremben és a turistainformációban volt WC, de mindkettő zárva volt. Bár a világ végéről vissza is mehettem volna Uberrel, de ott még elértem a 21:04-es napi utolsó buszt (olyankor is 21:04-kor megy az utolsó busz, amikor ennél később megy le a nap, szerencsére augusztus elején már 20:45-kor lemegy), igaz, ülőhelyem már nem volt rajta, állóhelyek is elég szűken voltak. Úgyhogy végül busszal bejutottam Sintra-ba. Ott is működik az Uber, de ott már nem próbáltam ki, csak WC-t kerestem. Volt egy Pizza Hut, de az 22:00-kor épp az orrom előtt bezárt, mellesleg ki volt írva, hogy a WC-t csak vendégeik használhatják. Végül a szemközti étterembe mentem be, ahol 1€-ért használhattam a WC-t. Az is csak 23:00-ig van nyitva, úgyhogy már nem kezdtem városnéző sétába Sintrában, nehogy aztán ott maradjak úgy, hogy az égvilágon semmi nincs nyitva, hiába jár a HÉV egészen hajnali 1-ig. Mint ha Szentendrén lennék, ott is jár a HÉV kb. hajnali 1-ig, de már este 7 után nincs nyitva semmi Szentendrén.

Végül a távozásom napján szintén egy UberGreen-t rendelve egy Nissan Leaf-fel mentem ki a reptérre. Sajnos UberGreen-t nem lehet megadott időre előre rendelni, csak UberX-et és UberBlack-et, úgyhogy reggel, 10 perccel a tervezett indulás előtt rendeltem, 10 perces várható érkezést írt, de még vagy 10 perc volt, mire egyáltalán elindult felém. Még jó, hogy úgy tervezek, hogy mindig bőven időben kiérjek a reptérre.

A bejegyzés trackback címe:

https://taxiapp.blog.hu/api/trackback/id/tr2414176701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása