Tapasztalatok a budapesti taxialkalmazásokkal, taxitársaságokkal kapcsolatban

Taxi alkalmazások Budapesten és környékén

Taxi alkalmazások Budapesten és környékén

Telenor Wallet

2016. november 01. - taxiapp

Mi köze egy mobilszolgáltatónak a taxikhoz? Hát annyi, hogy a Telenornak van egy ilyen Telenor Wallet nevű mobilfizetési alkalmazása, amit nem csak Telenor ügyfelek, hanem bárki használhat. Na de mi köze egy mobilfizetési alkalmazásnak a taxialkalmazásokhoz? Hát annyi, hogy több más szolgáltatás mellett (pl. lottó, autópálya matrica, parkolási díj fizetés) taxi rendelésre is van lehetőség ebből az alkalmazásból. Azonban a normális taxialkalmazásokhoz képest ezt elég gagyi módon sikerült megoldaniuk. Elvileg térképen is ki lehetne választani, hova rendelem a taxit, gyakorlatilag azonban meg sem jelenik nekem a térkép. A cím beírása közben nem kezdi el feldobni a javaslatait, mint más alkalmazások, hanem be kell írni a teljes címet, és ha nem tetszik neki, mert pl. ékezet nélkül írtam, vagy mert nem adtam meg utca, házszámot a reptérnél, akkor törli az egészet, és kezdhetem elölről beírni (továbbra sem jöttem rá, hogy a repteret hogy lehet megadni). Ha végül sikerül beírni legalább az indulási címet (az érkezésit nem kötelező megadni), akkor a Budapest Taxi diszpécserközpontjába továbbítja az adatokat az alkalmazás. Erre akkor már használhatóbb a Budapest Taxi saját alkalmazása.

Ami miatt mégis érdemes lehet letölteni ezt az alkalmazást (feltéve, ha tervezel repülni 2016.11.30-ig budapesti indulással), az az, hogy ha telepíted az alkalmazást, és regisztrálsz benne egy Mastercard vagy Maestro kártyát, akkor 2016.11.30-ig egy alkalommal ingyen használhatod a Mastercard Premium Lounge-ot a Liszt Ferihegyi reptéren. Ez egy prémium váróterem, ahol van ingyen kaja, pia, újságok. Az egyetlen apró probléma, hogy reggel csak 5:30-kor nyit, szóval nem a WizzAir hajnali járataihoz találták ki. Én múlt pénteken a 6:10-es BUD-CRL járattal utaztam, akkor pár percre kipróbáltam a Premium Lounge-ot, ha már ingyen van. Persze 5:30-kor már kb. 15-en álltak sorba és egyesével ment a beengedés útlevél/személyi és dombornyomott Mastercard kártya, vagy az én esetemben az alkalmazásban megjelenő QR kód bemutatásával. Ásványvízből sajnos csak nagy üveges volt, úgyhogy azt nem vittem magammal. Kinley tonik volt kis üveggel, de hát szénsavas üdítő kinek kell repülőútra. Almaléből ittam egy fél pohárral, meg voltak előrecsomagolt kis szendvicsek, abból egyet eltettem, és máris 5:38 volt, úgyhogy kapuzárási pánikban rohantam az elvileg 5:40-kor záró A14-es kapuhoz. De nem elég, hogy a Citibank helyét átvette az ERSTE Bank, mostmár a Raiffeisen Bank is kint van a reptéren, de a lehető legidiótább módon a beszállókapuk felé vezető folyosón próbálnak beszélgetést kezdeményezni, és még valami ajándékot is akartak adni, amit máskor biztos el is fogadtam volna, de mikor kevesebb, mint 2 percem van odaérni a beszállókapuhoz, akkor nem érdekel, hogy csinos lányok akarnak velem beszélgetni és megajándékozni (meg gondolom ők is hitelkártyát akartak volna rámsózni, mint régen a Citibankosok, akiknek a helyét átvették az ERSTE-sek). A karámhoz vezető folyosó előtti kapun kb. pont 5:40-kor mentem át, konkrétan az A14-hez már pár perccel később értem oda. Persze a 30 perccel indulás előtti zárást nem veszik túl komolyan, még messze nem én voltam az utolsó, aki odaért, de azért nem árt időben ott lenni.

Na ebből a bejegyzésből nem sok szólt a taxikról, úgyhogy térjünk vissza az első kérdéshez, mi köze egy mobilszolgáltatónak a taxikhoz? Mert ezzel kapcsolatban van egy réges-régi emlékem, még az ősidőkből, mikor még okostelefonoknak híre sem volt, és még elképzelni sem tudtam volna, hogy valaha úgy rendelehetek taxit, hogy a telefonom meghatározza a helyzetemet, és csak rányomok egy gombra, és már látom is, hogy melyik taxi jön értem, az hol van, és mennyi idő alatt ér oda, szóval még 2004-ben a Pannon GSM-nek (amit azóta megvett a Telenor) volt egy akkoriban forradalminak számító technikai újítása, amit úgy hívtak, hogy TaxiM. Ennek annyi volt a lényege, hogy ha felhívod a TaxiM telefonszámát (1757), akkor a GSM hálózat alapján meghatározzák a helyzetedet (ez persze közel sem olyan pontos, mint a GPS alapú helymeghatározás, de hát 2004-ben ki gondolta volna, hogy valaha mindenkinek a telefonjában lesz GPS készülék is), valamint az összes, a szolgáltatásban résztvevő taxis helyzetét is folyamatosan meghatározzák, és automatikusan a hozzád legközelebbi szabad taxis telefonjára irányítják a hívást. Persze az, hogy légvonalban melyik taxi van legközelebb, az közel sem biztos, hogy megegyezik azzal, hogy melyik taxi tud a leghamarabb odaérni hozzád de az akkori technika ezt tette lehetővé. Azóta persze ez a szolgáltatás megszűnt, mint ahogy a Pannon GSM is, de ezek szerint a helyét átvevő Telenor most ismét betette lábát a taxirendelések piacára is.

A bejegyzés trackback címe:

https://taxiapp.blog.hu/api/trackback/id/tr311921335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása