Tapasztalatok a budapesti taxialkalmazásokkal, taxitársaságokkal kapcsolatban

Taxi alkalmazások Budapesten és környékén

Taxi alkalmazások Budapesten és környékén

A Taxify hazájában

2018. augusztus 12. - taxiapp

Július elején egy pár napot eltöltöttem Észtországban, a Taxify hazájában, így természetesen ott is kipróbáltam a Taxify működését.

Bár a legtöbb időt, 4 napot Pärnuban töltöttem, és láttam is az alkalmazásban, hogy ott csak úgy nyüzsögnek a Taxify-osok, ott végül nem próbáltam ki, mivel az olyan kis város, hogy gyalog is mindenhova 5-10 percen belül oda lehetett érni, felesleges lett volna ott elhasználni az ingyen utamat. Ugyanis, miután új telefonszámmal regisztráltam a Taxify-ba, és megadtam egy kuponkódot, lett egy 5€ értékű ingyenes utazásra szóló kedvezményem. Érdekes, hogy Magyarországon csak 1000 Ft értékű kedvezményt adnak (700 Ft az alapdíj, 300 Ft a kilométerdíj, tehát pont 1 km-t tudsz megtenni ingyen, feltéve, hogy nem kell várakozni, pl. piros lámpánál), addig az eurózónában 5€ a kedvezmény mértéke. Ha még nem használtad a Taxify-t (vagy új telefonszámmal regisztrálsz), a 9N6NLS promóciós kóddal igénybe vehetsz az első utadnál Magyarországon 1000 Ft, az eurozónában 5€ kedvezményt.

Na, de miután kitárgyaltuk, hogy Pärnuban nem használtam a Taxify-t, térjünk rá Tallinnra, ahol viszont igen, kétszer is. Tallinnban a hagyományos Taxify mellett Comfort, XL és Tesla is rendelhető az alkalmazásból.

Az árak:

Taxify: 1,19€+0,39€/km+0,14€/perc, min. 2,5€,

Comfort: 2,19€+0,45€/km+0,16€/perc, min. 3,5€,

XL (max. 6 utas): 3€+0,6€/km+0,2€/perc, min. 3,5€,

Tesla: 2,75€+0,49€/km+0,25€/perc, min. 3,5€

Úgyhogy amint megérkeztem Tallinnba, ki is próbáltam a Tesla rendelést, a buszpályaudvarról a szállodához egy Teslával mentem. Ráadásul most először volt női taxisofőröm. Azazhogy, ő sem taxisofőr volt. Úgy tűnik a Taxify csak Budapesten működik rendes taxitársaságként, Tallinnban, az Uberhez hasonlóan, civil autókkal történik a fuvarozás. Felmerült bennem, hogy esetleg csak a Teslák nem taxik, de este hagyományos Taxify-jal mentem vissza a szállásra, és akkor is civil autó jött értem. Mellesleg, az autóban szólt a rádió, és mikor megérkeztünk, épp egy magyar dal kezdődött az észt rádióban.

A Tallinnból való távozásom napján viszont nem Taxify-t, hanem Ubert használtam (Tallinnban működik mindkettő), mivel a Taxify továbbra sem teszi lehetővé az adott időpontra történő előrendelést, míg az Uberben már ez is lehetséges. Igaz, itt egy 15 perces időintervallumot lehet megadni, de gyakorlatilag az intervallum elejére odaért a rendelt autó. Gondolom ez ugyanazt csinálja, amit én szoktam, amikor Taxify-t akarok előre rendelni: figyeli, hogy hány perc van még hátra addig az időpontig, amikorra szeretnék rendelni, hány percen belül érhető el autó, és ha az előbbi kisebb vagy egyenlő az utóbbival, akkor leadja a rendelést. Persze azt nem garantálják, hogy lesz is elérhető autó a megadott intervallumban, de azért Tallinnban elég sok Uberes van, de ha mégsem, még mindig ott van a Taxify, amiből szintén sok van. (Az Ubernél is használható promóciós kód az első úthoz, az imrek3 kód használatával 2500 Ft kedvezményt kapsz az első utadból.)

Végül a szomszédban, Lettországban, konkrétan Rigában is használtam a Taxify-t. Itt az Uber nem működik, de a Taxify igen (meg még van mellette Baltic Taxi és Red Cab Taxi, szintén saját alkalmazással). Az első rendelésemet viszont elszúrtam azzal, hogy közvetlenül a szálláshoz rendeltem, de mint utóbb kiderült, oda nem lehet behajtani, csak a piac árusítói hajtanak be, engedéllyel. Úgyhogy egy darabig keringett a környéken, aztán telefonon próbált egyeztetni a sofőröm, hogy merre vagyok, de végül lemondta az utat. Akkor kimentem egy olyan út mellé, ahol járnak más autók is, és oda rendeltem, ekkor viszont úgy tűnik, lefagyott a Taxify alkalmazásom, mert még mindig azt mutatta, hogy keresi a sofőröm, mikor megállt előttem egy autó, majd kiszállt a sofőr, és a nevemen szólított, majd kérdezte, hogy én rendeltem Taxify-t, mondtam, hogy igen, beszálltam, és mentünk. Még amikor kiértem a reptérre, akkor is azt mutatta az alkalmazás, hogy keresi a sofőrömet, de közben megjött az e-mail is arról, hogy mennyibe került a Taxify utam. (Mellesleg ezeket az e-maileket magyarul kapom, akkor is ha Észtországban, akkor is ha Lettországban rendelek.) Rigában is civil autó jött értem, annak ellenére, hogy Rigában viszont láttam taxify-ként felmatricázott taxikat is. Lehet, hogy itt úgy csinálnak, mintha taxitársaságként működnének, mutatóban van néhány taxijuk is, de mellette civil autókkal is teljesítenek fuvarokat?

A bejegyzés trackback címe:

https://taxiapp.blog.hu/api/trackback/id/tr9314176583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása