Tapasztalatok a budapesti taxialkalmazásokkal, taxitársaságokkal kapcsolatban

Taxi alkalmazások Budapesten és környékén

Összefoglaló a változásokról

2018. szeptember 09. - taxiapp

Mivel már közel 2 éve írtam a budapesti taxialkalmazásokról, amiket időnként update-eltem, itt az ideje, hogy újra összefoglaljam az aktuális helyzetet.

Hopintaxi: Egyelőre mégsem indult el Budapesten, viszont pl. Liptószentmiklóson (Liptovský Mikuláš, Szlovákia) igen, igaz, összesen kb. 2 taxissal, úgyhogy hiába próbáltam rendelni négyszer is, egyszer sem sikerült.

6x6 Taxi: 2016 óta nem próbáltam rendelni, de a Play Áruházban látott vélemények alapján nem lett jobb.

GreenLite Taxi: Az alkalmazás megszűnt (nem kár érte), a cég pedig a Budapest Taxi alvállalkozója lett, legalábbis tavaly novemberben egy Budapest Taxis rendelésemet egy Nissan Leaf teljesítette, és a GreenLite Taxi Kft. nevében kaptam számlát. Azóta a Budapest Taxit megvette a Főtaxi, nem tudom, azóta mi lett a Leaf-ek sorsa.

Budapest Taxi: Idén kétszer is teljesen lecserélték az alkalmazást, azóta nem rendeltem, de a Play Áruházon olvasott vélemények szerint az első csere után használhatatlan lett. A második csere során, augusztusban gyakorlatilag a Főtaxiéval megegyezőre cserélték az alkalmazást, miután a Főtaxi megvette a Budapest Taxit.

Főtaxi: Pár apró hibát kijavítottak, pl. most már lehet vidéki címet is megadni, meg a repteret is (azért az vicces volt, hogy korábban pont a reptér hivatalos taxi partnerének alkalmazásában nem lehetett megadni a repteret, mert hiányolta a házszámot). Kilépni továbbra sem lehet, és a várható érkezési időt sem mutatja rendesen. Amíg nem adok meg érkezési címet, addig egyáltalán nem mutatja, ha megadok, akkor pedig szinte bármilyen indulási címen 15 percet mutat, csak ha nagyon közel viszem az indulást egy autóhoz, akkor mutat kevesebbet. Valószínűleg gyalogos sebességgel számolja ki a várható érkezési időt, de 15 percben maximálja.

City Taxi: Több apró hibát javítottak, pl. korábban addig láttam a taxim helyét az utazás befejezése után, amíg újra nem indítottam a telefont, vagy kényszerleállítással ki nem léptem az alkalmazásból. Most már van kilépés menüpont is. Továbbra is cím alapú a rendelés, de van nyomkövetés is, amit ha bekapcsolok, akkor a diszpécserek elvileg látják a pontos helyemet. Ha nincs elérhető Taxify, vagy előrendeléshez ezt szoktam használni, mivel a célcímet is látják a taxisok, Szentendrére is ki szoktak jönni, ha Budapestre vagy pl. Budaörsre megyek, előrendelésnél 5-20 perccel előbb is szoktak kiérni a rendelt időponthoz képest. Viszont most már nem szoktam e-mailt kapni a befejezett utazások után, és értékelni sem tudom a sofőröket az utazás befejezését követően. Update (2018.10.23): Mostmár újra szoktam kapni e-mailt, amiben szerepel a rendelés időpontja, az indulás és érkezés helye, az autó gyártmánya, típusa, színe (meglepő lenne, ha nem sárga lenne), URH azonosítója, a gépkocsivezető neve. Viszont nincs benne a fizetett összeg (fizetendő a taxióra által mutatott összeg), és annak lebontása, csak maga a tarifa (700/300/75).

Taxify: Az alkalmazásban túl sok változás nincsen, továbbra sincs előrendelés, viszont a korábbinál sokkal hosszabb ideig (kb. 10 másodpercig) tart, mire megjelenik a várható érkezési idő. Már jóval több az elérhető autó, mint 2 éve, amikor indult Budapesten, a Belvárosban szinte mindig lehet használni, a reptéren is többnyire szokott lenni elérhető autó, de Békásmegyeren még mindig nem mindig, Szentendrén pedig továbbra is ritkán van elérhető autó, pedig van 2 szentendrei és egy pomázi Taxify sofőr, de többnyire ők is Budapesten dolgoznak, csak amikor épp elindulnak, vagy épp hazajönnek, akkor érhetőek el Szentendrén. Viszont szokott lenni olyan is, hogy egy 20-30 km-re levő Taxify elérhető Szentendrén, a sofőrök maguk állíthatják be, hogy mekkora körön belül legyenek elérhetők. Azonnali rendelésekhez ezt szoktam használni, ha van elérhető autó. A 9N6NLS promóciós kóddal az első utadból 1000 Ft (az eurózónában 5 €, Csehországban 100 ) kedvezményt kapsz. Update (2018.09.17): Újítás a taxify-nál, hogy az utazást követő e-mailben már felbontva is megadják, hogy a viteldíjból mennyi volt az alapdíj, mennyi a távolsággal arányos díj és mennyi az idő arányos díj. A magyar nyelvvel mondjuk hadilábon állnak, ilyenek szerepelnek az e-mailben, mint pl. "Távolsági távolság", "Ride időtartama", "Add meg -1000 FT, hogy kapj -1000 FT!". Továbbá az e-mailben megjelent egy link, amin keresztül számlát is lehet letölteni, igaz, angol nyelvű a számla, ráadásul az Áfa tv.-nek biztosan nem felel meg, hiszen a 169. § e) bekezdés szerint a számla kötelező adattartalma többek között a szolgáltatás igénybevevőjének neve és címe, ehelyett csak a keresztnevem szerepel rajta. Viszont a szolgáltatás nyújtójának nevét és címét legalább megtudom anélkül is, hogy elkérném a taxióra által nyomtatott nyugtát. Update (2018.10.08): Az utóbbi napokban több újítása is volt a Taxify-nak, az egyik, hogy már a Google Térképek alkalmazásból is lehet Taxify-t rendelni, hasonlóan, mint ahogy Ubert és Mytaxit is lehet (ehhez az adott alkalmazást is telepíteni kell és regisztrálni). A másik, hogy már Debrecenben is elindult a Taxify szolgáltatása, ott az alapdíj 600 Ft, a kilométerdíj 280, a várakozás 70 Ft/perc, nem sokkal olcsóbb, mint a budapesti fix tarifa (700/300/75). A harmadik, hogy egy taxisfórumon láttam (Update 2018.10.23: Mostmár Horváth András videó blogjában is), hogy már egy Tesla is van a Taxify flottájában, TES-111 rendszámmal. (Update 2019.01.06: Ma Szentendrén élőben is láttam azt a bizonyos TES-111 rendszámú zöld rendszámos sárga Teslát Taxify szabadjelzővel.) Tallinnban természetes, hogy Teslát is lehet rendelni a Taxify alkalmazásból, de Budapesten nem gondoltam volna, hogy valaki besárgít egy Teslát, hogy taxizhasson vele. Itt viszont nem lehet kifejezetten Teslát, rendelni, mint Tallinnban, és a fix tarifa miatt árban sincs különbség a többi taxihoz képest, úgyhogy nagy mázli kell ahhoz, hogy valaki kifogja, és azzal utazzon.

Reptéri transzfer szolgáltatók: A Fixshuttle mintha csak a szocializmusban élne, árat nem emel, viszont kapacitás hiány miatt új rendelést már nem vesz fel, csak szerződött partnereitől. Az Élménytranszferrel meg vagyok elégedve, tényleg egy élmény Teslával utazni. Még azt is megkérdezi a sofőr, hogy milyen zenét szeretnék hallgatni, de nyugodtan rá is bízhatom magam, ért a zenéhez, mert többek között klarinét szakon is tanult Bécsben és Bostonban. Szentendréről 11.900 Ft-ért visz ki a reptérre, szentendrei taxisokkal ugyanennyi, budapesti taxisokkal a városon keresztül 14-15 ezer, az M0-n keresztül 15,5-16 ezer lenne. Ő az M0-son szokott vinni, 35 perc alatt ki szoktunk érni.

A bejegyzés trackback címe:

https://taxiapp.blog.hu/api/trackback/id/tr3714231855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.